Page 57 - 24th OstLicht Photo Auction
P. 57
81 Das Titelbild des Paris-Buches von Elliott Erwitt ist eine
ELLIOTT ERWITT (* 1928) Hommage an den berühmten „Pfützenspringer“ von Cartier-Bresson von
Paris 1989 1932 und dennoch ein typischer Erwitt, am deutlichsten erkennbar an den
Gelatin silver print, printed 2012, vom Wind zerpflückten Schirmen des Liebespaares im Hintergrund. Er
double-weight semi-matte paper, in gehört zu den prof liertesten Vertretern des humanistischen Fotojournalismus,
original Chanel wooden frame, perfect dessen tref sichere Momentaufnahmen sich besonders durch Humor aus-
condition
Exhibition print for Chanel Nexus Hall zeichnen. Der signierte Abzug entstand 2012 anlässlich von Erwitts Personale
in Tokyo. Signed by the photographer in „Paris Sera Toujours Paris“ in der Chanel Nexus Hall in Tokio. Die Schau,
ink in the lower margin right deren Titel einen Chanson von Maurice Chevalier zitiert, zog eine Essenz von
36,5 × 54,5 cm (14.4 × 21.5 inch) Erwitts besten Aufnahmen aus der Seine-Metropole. Hier war er als Sohn
€ 4.800 / € 8.000 – 10.000 russisch-jüdischer Eltern zur Welt gekommen. Mit elf Jahren musste Erwitt
in die USA emigrieren, wo er zu fotograf eren begann und 1953 Vollmitglied
bei Magnum wurde.
T e cover motif of Elliott Erwitt’s photo book on Paris is an
homage to Cartier-Bresson’s famous “Derrière la Gare Saint-Lazare” from
1932 and yet a typical Erwitt, most obvious in the wind-torn umbrellas of
← 80 the lovers in the background. He is one of the most distinguished representa-
HENRI CARTIER-BRESSON
(1908–2004) tives of humanistic photojournalism, whose unerring snapshots are particularly
‘Derrière la Gare Saint-Lazare’, characterised by his humour. T e print was made in 2012 on the occasion of
Paris 1932 Erwitt’s solo exhibition “Paris Sera Toujours Paris” at the Chanel Nexus Hall
in Tokyo. T e show, whose title quotes a chanson by Maurice Chevalier, drew
Gelatin silver print, printed c. 1960,
double-white matte paper, early oversized an essence of Erwitt’s best shots from the Seine metropolis. It was here that he
exhibition print in excellent condition had been born to Russian-Jewish parents. At the age of eleven, Erwitt had
Photographer’s stamp on the reverse to immigrate to the USA, where he began photographing and became a full
55,2 × 39,2 cm (21.7 × 15.4 inch) member of Magnum in 1953.
€ 18.000 / € 30.000 – 35.000
57